Hitvallásunk

Kiadványok

Kiadói üzenet

Igehirdetések

Eseménynaptár

Kapcsolat

Linkek

Biblia

Biblia 365

Támogatás


Keresés a Bibliában

Szórészlet(ek):


és:


és:


Bibliai kardiológia - Dr. Tatai István

Dr. Tatai István

Bibliai kardiológia

Biblia

Biblia "Szellemes", nagy családi - bőrkötéses, regiszteres, arany széllel

Bevezetés a Biblia világába 1. -

Bevezetés a Biblia világába 1.

Puzzle Biblia 1. -

Puzzle Biblia 1.

Vidd magaddal BIBLIA - Karin és Torben Juhl

Karin és Torben Juhl

Vidd magaddal BIBLIA

Y Design

Bibliafordítások - Károli Biblia
Zsidókhoz írt levél 7. fejezet


 

  <<< >>>  

  Zsidók 7:1 Mert a Melkisédek Sálem királya, a felséges Isten papja, a ki a királyok leveréséből visszatérő Ábrahámmal találkozván, őt megáldotta,
  Zsidók 7:1 Mert ez a "Melkisédek, Sálem királya, a magasságos Isten papja, aki a királyok leveréséből visszatérő Ábrahám elé ment, és megáldotta".
  Zsidók 7:1 Ez a Melkisédek Sálem királya és a Magasságos Isten papja volt. Ábrahám éppen hazafelé tartott a csatából, ahol több királyt is legyőzött. Ekkor találkozott Melkisédekkel, aki megáldotta.
  Zsidók 7:2 A kinek tizedet is adott Ábrahám mindenből: a ki elsőben is magyarázat szerint igazság királya, azután pedig Sálem királya is, azaz békesség királya,
  Zsidók 7:2 Ábrahám pedig tizedet is adott neki mindenből. Melkisédek neve először ezt jelenti: igazság királya, aztán Sálem királya, vagyis békesség királya.
  Zsidók 7:2 Ábrahám pedig neki adta a teljes hadizsákmány tizedrészét. Melkisédek neve kettős jelentésű. Először is: „igazságosság királya”, azután „Sálem királya”, vagyis „békesség királya”.
  Zsidók 7:3 Apa nélkül, anya nélkül, nemzetség nélkül való; sem napjainak kezdete, sem életének vége nincs, de hasonlóvá tétetvén az Isten Fiához, pap marad örökké.
  Zsidók 7:3 Sem apja, sem anyja, sem nemzetsége, sem napjainak kezdete, sem életének vége nincs, de miután hasonlóvá lett az Isten Fiához, pap marad mindörökké.
  Zsidók 7:3 Apjáról, anyjáról, vagy őseiről semmit sem tudunk. Életének sem a kezdete, sem a vége nem ismert. Isten Fiához hasonlít: örökké pap marad.
  Zsidók 7:4 Nézzétek meg pedig, mily nagy ez, a kinek a zsákmányból tizedet is adott Ábrahám, a pátriárka;
  Zsidók 7:4 De nézzétek, milyen nagy ember ő, akinek Ábrahám, a pátriárka tizedet adott a zsákmány legjavából.
  Zsidók 7:4 Látjátok hát, milyen hatalmas ez az ember, hogy még Ábrahám ősapánk is neki adta a zsákmánya tizedrészét!
  Zsidók 7:5 És bár azoknak, kik a Lévi fiai közül nyerik el a papságot, parancsolatjok van, hogy törvény szerint tizedet szedjenek a néptől, azaz az ő atyafiaiktól, jóllehet ők is az Ábrahám ágyékából származtak;
  Zsidók 7:5 Azoknak, akik Lévi fiai közül kapják a papságot, szintén van parancsuk arra, hogy tizedet szedjenek a néptől a törvény szerint: ebben az esetben tehát saját testvéreiktől, jóllehet ők is Ábrahámtól származtak.
  Zsidók 7:5 A Törvény azt parancsolja, hogy Izraelben a papok (akik Lévi utódai) szedjenek tizedet a néptől, vagyis saját testvéreiktől. Pedig azok is Ábrahám utódai.
  Zsidók 7:6 De az, a kinek nemzetsége nem azok közül való, tizedet vett Ábrahámtól, és az ígéretek birtokosát megáldotta,
  Zsidók 7:6 De az, aki nem közülük származott, tizedet vett Ábrahámtól, és megáldotta azt, aki az ígéretet kapta.
  Zsidók 7:6 Melkisédek nem volt Lévi utóda, mégis tizedet kapott Ábrahámtól! Meg is áldotta Ábrahámot, aki Istentől ígéreteket kapott.
  Zsidók 7:7 Pedig minden ellenmondás nélkül való, hogy a nagyobb áldja meg a kisebbet.
  Zsidók 7:7 Márpedig minden vitán felül a nagyobb áldja meg a kisebbet.
  Zsidók 7:7 Az pedig nyilvánvaló, hogy aki áld, az hatalmasabb, mint az, akit megáld.
  Zsidók 7:8 És itt halandó emberek szednek tizedet, ott ellenben az, a ki bizonyság szerint él:
  Zsidók 7:8 Itt halandó emberek szednek tizedet, ott pedig az, akiről bizonyságunk van, hogy él.
  Zsidók 7:8 A régi Izraelben a papok, akik a tizedet kapták a többiektől, maguk is halandó emberek voltak. Melkisédekről viszont azt mondja az Írás, hogy még ma is él.
  Zsidók 7:9 És hogy úgy szóljak, Ábrahámnál fogva tized vétetett Lévitől is, a tizedszedőtől,
  Zsidók 7:9 És hogy úgy mondjam, Ábrahám személyében a tizedet szedő Lévi is tizedet adott,
  Zsidók 7:9 Úgy is mondhatnánk, hogy a tizedet szedő Lévi Ábrahámon keresztül adott tizedet Melkisédeknek.
  Zsidók 7:10 Mert ő még az atyja ágyékában vala, a mikor annak elébe ment Melkisédek.
  Zsidók 7:10 mert már jelen volt ősében, amikor Melkisédekkel találkozott.
  Zsidók 7:10 Hiszen Lévi akkor még meg sem született: Ábrahám testében volt, amikor Ábrahám Melkisédekkel találkozott.
  Zsidók 7:11 Ha tehát a lévitai papság által volna a tökéletesség (mert a nép ez alatt nyerte a törvényt): mi szükség tovább is mondogatni, hogy más pap támadjon a Melkisédek rendje szerint és ne az Áron rendje szerint?
  Zsidók 7:11 Ha tehát a tökéletesség elérhető volna a lévita papság által, mert a nép ez alatt kapta a törvényt, mi szükség még azt mondani, hogy Melkisédek rendje szerint más pap támad, aki nem Áron rendje szerint való?
  Zsidók 7:11 A Törvényt Isten a lévita papsággal együtt adta a népnek. De ezen az úton a szellemi tökéletességet nem lehet elérni. Ezért volt szükség arra, hogy egy teljesen másféle pap jöjjön. Ez az új pap Melkisédekre hasonlít, és nem Áron családjából való!
  Zsidók 7:12 Mert a papság megváltozásával szükségképen megváltozik a törvény is.
  Zsidók 7:12 Amikor megváltozik a papság, szükségképpen megváltozik a törvény is.
  Zsidók 7:12 Ha pedig a papság rendszere megváltozik, akkor vele együtt a Törvénynek a papságra vonatkozó része is meg kell változzon.
  Zsidók 7:13 Mert a kiről ezek mondatnak, az más nemzetségből származott, a melyből senki sem szolgált az oltár körül;
  Zsidók 7:13 Ugyanis akiről ez elhangzik, más törzshöz tartozik, amelyből senki sem szolgált az oltárnál.
  Zsidók 7:13 Jézus Krisztus, akiről beszélünk, nem Lévi törzséből származott, hanem egy másikból. Abból a másik törzsből pedig senki sem végzett papi szolgálatot az oltárnál.
  Zsidók 7:14 Mert nyilvánvaló, hogy a mi Urunk Júdából támadott, a mely nemzetségre nézve semmit sem szólott Mózes a papságról.
  Zsidók 7:14 Mert ismeretes, hogy a mi Urunk Júdából támadt, de ebből a törzsből származó papokról semmit sem mondott Mózes.
  Zsidók 7:14 Mert nyilvánvaló, hogy a mi Urunk, Jézus, Júda törzséből származott. Mózes pedig semmit nem mondott Júda törzsével kapcsolatban a papokról.
  Zsidók 7:15 És még inkább nyilvánvaló az, ha a Melkisédek hasonlatossága szerint áll elő más pap,
  Zsidók 7:15 És ez még inkább nyilvánvaló, ha Melkisédekhez hasonlóan támad más pap,
  Zsidók 7:15 Még világosabb, hogy milyen nagy változást jelent ez, amikor Jézus, ez a Melkisédekhez hasonló másfajta pap megjelenik.
  Zsidók 7:16 A ki nem testi parancsolatnak törvénye szerint, hanem enyészhetetlen életnek ereje szerint lett.
  Zsidók 7:16 aki nem testi parancsolat törvénye szerint lett azzá, hanem örökkévaló élet ereje szerint.
  Zsidók 7:16 Ő ugyanis nem emberekre vonatkozó rend alapján lett pap, hanem a benne lévő elpusztíthatatlan élet hatalma által.
  Zsidók 7:17 Mert ez a bizonyságtétel: Te pap vagy örökké, Melkisédek rendje szerint.
  Zsidók 7:17 A bizonyságtétel így szól: "Te pap vagy örökké, Melkisédek rendje szerint."
  Zsidók 7:17 Mert Jézus Krisztusról ezt mondja az Írás: „Örökké pap vagy, Melkisédekhez hasonlóan.”
  Zsidók 7:18 Mert az előbbi parancsolat eltöröltetik, mivelhogy erőtelen és haszontalan,
  Zsidók 7:18 Ugyanis egy korábbi parancsolat eltöröltetik, mivel erőtlen és használhatatlan,
  Zsidók 7:18 A régi rend (Törvény) már félre van állítva, mert gyengének és eredménytelennek bizonyult,
  Zsidók 7:19 Minthogy a törvény semmiben sem szerzett tökéletességet; de beáll a jobb reménység, a mely által közeledünk az Istenhez.
  Zsidók 7:19 mert a törvény semmit sem tett tökéletessé. Viszont egy jobb reménységet támaszt, amely által közeledünk Istenhez.
  Zsidók 7:19 hiszen senkit sem tudott tökéletessé tenni. De most Isten ennél sokkal jobb reménységet adott nekünk, és így közel jöhetünk hozzá.
  Zsidók 7:20 És a mennyiben nem esküvés nélkül való, mert amazok esküvés nélkül lettek papokká,
  Zsidók 7:20 Azután: Jézus nem eskü nélkül lett főpappá - azok ugyanis eskü nélkül lettek papokká -,
  Zsidók 7:20 Az is fontos, hogy Isten az esküjével tette Jézust főpappá. A régi Izraelben pedig eskü nélkül léptek szolgálatba a papok.
  Zsidók 7:21 De az esküvéssel, az által, a ki azt mondá néki: Megesküdött az Úr, és nem bánja meg, te pap vagy örökké, Melkisédek rendje szerint:
  Zsidók 7:21 hanem annak esküjével, aki így szólt hozzá: "Megesküdött az Úr, és nem bánja meg; te pap vagy örökké."
  Zsidók 7:21 Jézus úgy lett főpap, hogy Isten megesküdött, és ezt mondta neki: „Az Úr megesküdött, és soha nem vonja vissza: ‘Te mindörökké pap leszel.’” Zsolt 110:4
  Zsidók 7:22 Annyiban jobb szövetségnek lett kezesévé Jézus.
  Zsidók 7:22 Ezért ő jobb szövetségnek lett a kezesévé.
  Zsidók 7:22 Ez az azt is jelenti, hogy Jézus maga a biztosíték a szövetségre Isten és a népe között. Ez az új szövetség pedig jobb, mint a régi.
  Zsidók 7:23 És amazok jóllehet többen lettek papokká, mert a halál miatt meg nem maradhattak:
  Zsidók 7:23 És azok többen lettek papokká, mivel a halál nem engedte őket szolgálatban maradni;
  Zsidók 7:23 A régi Izraelben sok főpap következett egymás után. Mivel halandó emberek voltak, nem maradhattak örökké a szolgálatban.
  Zsidók 7:24 De ennek, minthogy örökké megmarad, változhatatlan a papsága.
  Zsidók 7:24 ő viszont, mivel megmarad örökké, átruházhatatlanul viseli a papságot.
  Zsidók 7:24 Jézus azonban örökké él, így örökké pap marad.
  Zsidók 7:25 Ennekokáért ő mindenképen idvezítheti is azokat, a kik ő általa járulnak Istenhez, mert mindenha él, hogy esedezzék érettök.
  Zsidók 7:25 Ezért üdvözíteni tudja örökre azokat, akik általa járulnak Istenhez, hiszen ő mindenkor él, hogy esedezzék értük.
  Zsidók 7:25 Ezért mindig meg tudja menteni azokat, akik az ő segítségével jönnek Istenhez. Hiszen Jézus örökké él, mindig segít nekünk, ha Istenhez jövünk, és a mi érdekünkben szól Isten előtt.
  Zsidók 7:26 Mert ilyen főpap illet vala minket, szent, ártatlan, szeplőtelen, a bűnösöktől elválasztott, és a ki az egeknél magasságosabb lőn,
  Zsidók 7:26 Mert ilyen főpap illett hozzánk: szent, ártatlan, szeplőtlen, aki a bűnösöktől elkülönített, és aki magasabbra jutott az egeknél.
  Zsidók 7:26 Ilyen Főpapra van szükségünk! Aki szent, tiszta, hibátlan, akit nem befolyásolnak a bűnösök, és akit Isten a Menny fölé emelt.
  Zsidók 7:27 A kinek nincs szüksége, mint a főpapoknak, hogy napról-napra előbb a saját bűneiért vigyen áldozatot, azután a népéiért, mert ezt egyszer megcselekedte, maga-magát megáldozván.
  Zsidók 7:27 Neki nincs szüksége arra, mint a főpapoknak, hogy napról napra előbb saját bűneikért mutassanak be áldozatot, azután a nép bűneiért. Ugyanis ezt egyszer s mindenkorra megcselekedte, amikor önmagát adta áldozatul.
  Zsidók 7:27 Nem olyan, mint azok a régi főpapok, akiknek naponta kellett áldozatokat vinni Istennek: először a saját bűneikért, azután a nép bűneiért. Jézusnak ezt nem kell már végeznie. Ő csak egyetlen áldozatot vitt Istennek, de az mindörökre érvényes: sajátmagát áldozta fel!
  Zsidók 7:28 Mert a törvény gyarló embereket rendel főpapokká, de a törvény után való esküvés beszéde örök tökéletes Fiút.
  Zsidók 7:28 Mert a törvény erőtlen embereket rendelt főpapokká, a törvény utáni eskü igéje pedig a Fiút, aki örökre tökéletes.
  Zsidók 7:28 Mert a Törvény embereket tesz főpappá, akikben megvannak az emberi gyengeségek. A Törvény után azonban Isten szava és esküje következik. Ez tette főpappá a Fiút, aki örökre tökéletes.
  Zsidókhoz írt levél 6  |  Lap tetejére  |  Zsidókhoz írt levél 8  

A Biblia, a teljes Szentírás, Istennek a Szent Szellem által inspirált, csalhatatlan kijelentése.
Biblia - Zsidókhoz írt levél 7. fejezet - Károli Biblia - 'Szellem'-es, Új fordítású Biblia, Egyszerű fordítás - Újszövetség